Jako właściciel małej firmy, chcesz mieć pewność, że Twoja witryna sklepowa lub restauracja będzie atrakcyjna dla jak największej liczby klientów.

Chcesz, aby zostali i przeglądali przedmioty w Twoim sklepie, cieszyli się większą ilością jedzenia lub picia, albo moczyli się w ciepłej, zachęcającej atmosferze.

Kiedy tworzyłeś projekt wnętrza dla danej przestrzeni, Ty lub Twój projektant braliście pod uwagę psychologię klientów. Jednak aranżacja wnętrza, kolory i oświetlenie to nie jedyne sposoby na stworzenie specyficznej atmosfery w Twoim sklepie; muzyka to świetny sposób na ożywienie energii kupujących lub relaks podczas posiłku. Jeśli Twoja firma wciąż się rozwija, być może nie stać Cię na dużą, niestandardową instalację, ale nadal możesz strategicznie rozmieszczać głośniki w oparciu o swoją przestrzeń i korzystać ze specjalnej usługi strumieniowego przesyłania muzyki, aby zarządzać listami odtwarzania opartymi na nastroju.

Co należy wziąć pod uwagę w konfiguracji detalicznego systemu nagłośnienia

Aby zdecydować, jaki rodzaj nagłośnienia należy zainstalować, aby stworzyć najlepszą atmosferę dla Twojego sklepu, należy zastanowić się nad kilkoma elementami.

  • Co jest w środowisku? Czy podłogi są wykładziną dywanową, twardym drewnem, betonem, czy innym materiałem? Czy są panele akustyczne, czy też nie ma zbyt dużej izolacji pomiędzy Tobą a Twoimi sąsiadami? Jakie są płyty sufitowe? Drobne szczegóły mogą drastycznie zmienić sposób, w jaki dźwięk odbija się od powierzchni, jak jest pochłaniany przez meble lub jak jest zniekształcany przez inne dźwięki z zewnątrz.
  • Jaki rodzaj tonu i głośności jest odpowiedni? Jak głośna lub miękka jest muzyka wpływa na to, czy jest odczuwana jako dźwięk pierwszego planu, czy też tła. Niektóre osoby preferują muzykę pierwszoplanową, podczas gdy inne preferują dźwięki w tle. Dodatkowo, klucz, w który wpisany jest każdy utwór, szybkość, z jaką jest odtwarzany oraz to, czy są to teksty, czy też nie, może mieć duży wpływ na zachowanie i postawę klienta. Możesz skorzystać z badań demograficznych, aby określić, jaki gatunek, ton i natężenie muzyki będzie najbardziej odpowiednie dla grupy, do której chcesz dotrzeć ze swoją firmą. Wielu właścicieli firm uważa, że korzystne jest użycie przynajmniej czterech głośników, po jednym dla każdego rogu pomieszczenia. Oznacza to, że można zmniejszyć głośność pochodzącą z każdego z głośników, jednocześnie okrywając pokój muzycznymi wyborami. Gdy klienci staną obok głośników, nie będą mieli poczucia, że muzyka jest zbyt głośna, a gdy znajdą się dalej od głośników, nie będą mieli poczucia, że muzyka jest zbyt cicha. Przy większych powierzchniach sklepowych lub większym hałasie otoczenia można rozważyć dodanie większej liczby głośników.
  • Jakiego rodzaju technologii będziesz używał? Korzystanie z bezprzewodowego głośnika i smartfona działa dobrze w Twoim domu, ale prawdopodobnie nie będzie to dobrze brzmiało w Twojej firmie. Korzystanie z wielu głośników, na monofonicznym kanale, może stworzyć najlepszy dźwięk przestrzenny bez utraty jakiejkolwiek części utworu do układu głośników stereo. Wiele systemów zaprojektowanych dla domów zawiera opcję wyjść stereo, aby stworzyć żywy dźwięk przestrzenny z więcej niż jednym głośnikiem, ale w środowisku z dużą ilością hałasu lub kupującego poruszającego się szybko w przestrzeni, dźwięk stereo oznacza, że aspekty muzyki zostaną utracone, w zależności od tego, gdzie klienci są w sklepie. Jednym z niedocenianych elementów technologii nagłośnienia jest wzmacniacz. Może on regulować głośność muzyki z każdego głośnika, jednocześnie poprawiając ogólną jakość dźwięku wychodzącego z głośnika. Wzmacniacze pobierają sygnały z urządzenia odtwarzającego - którym często może być smartfon lub tablet - i wygładzają je, dzięki czemu nie brzmią cieniutko lub trzaskają statycznie. Możesz rozważyć połączenie wzmacniaczy łańcuchem, jeśli masz głośne otoczenie, jak w restauracji z małą, ruchliwą kuchnią. Ty możesz potrzebować rozważać drucianego rozmiar i typ, pracuje z prawami o building kodach i rozważa ilość moc ono bierze wzmacniać sygnał od odtwarzacza muzycznego najdalszy głośnik. Dodatkowo, wysokiej jakości sprzęt, zwłaszcza sprzęt stworzony specjalnie do pracy z Twoimi usługami strumieniowego przesyłania muzyki, może poprawić jakość ogólnego dźwięku.
  • Jak różnorodność muzyczna może poprawić nastrój w ciągu dnia? Niektórzy kupujący mogą chcieć przyjść wcześnie, podczas gdy niektórzy klienci wolą przekąsić późno w nocy. Różne grupy demograficzne reagują na różne gatunki i prędkości muzyki, więc tworzenie wielu list odtwarzania dla różnych grup, różnych pór dnia lub na niektóre święta może zachęcić Twoich klientów do cieszenia się atmosferą Twojej firmy.
  • Co jeszcze chcesz nadawać? Czy chcesz odtwarzać reklamy do promocji, które oferuje Twój sklep? Czy organizujesz wydarzenia, o których chcesz porozmawiać? Będziesz musiał powiadomić klientów na stronie, aby dać im znać o miejscach siedzących lub dostępnych przedmiotach? Twoje nagłośnienie może odtwarzać muzykę, ale może też pozwolić Ci komunikować się z klientami, a dzięki nowym sposobom łączenia w smartfony i tablety, pozwolić im komunikować się z Tobą.
  • Jakiej elastyczności życzysz sobie w zakresie przyszłych aktualizacji i dostosowań? Współpraca z jedną firmą zarówno w zakresie sprzętu, jak i oprogramowania oznacza, że możesz uzyskać spójny serwis, aktualizacje wraz ze zmianami produktu lub rozwojem Twojej firmy, a nawet pomoc w instalacji systemu. Zamiast wybrukować razem nowy system, współpraca z profesjonalną firmą w celu stworzenia kompletnego, zsynchronizowanego systemu może znacznie poprawić jakość dźwięku i doświadczenie Twoich klientów.