Muzyka odgrywa integralną rolę w tworzeniu właściwego klimatu dla Twojej firmy. Idealna lista odtwarzania może być tym, co sprowadza klientów do Twojego sklepu i utrzymuje ich tam.

Ale jeśli nie masz dobrego systemu nagłośnienia dla swojej lokalizacji, ryzykujesz, że klienci będą się nudzić i rozpraszać uwagę. Dzięki kilku wskazówkom możesz znaleźć najlepsze systemy nagłośnienia dla swojej firmy w 2020 roku, co pomoże Ci stworzyć najlepsze warunki do witania ludzi w Twojej lokalizacji.

Słowniczek systemu dźwiękowego

Zanim przejdziemy do szczegółów, jak zapewnić klientom najlepszą jakość dźwięku, musimy wyjaśnić niektóre z terminów technicznych, których będziemy dużo używać w tym przewodniku.

Termin "wzmacniacz" odnosi się również do urządzenia, które jest używane w połączeniu z głośnikiem, który jest najczęściej używany do wzmacniania gitar elektrycznych i innych elektrycznych instrumentów muzycznych. Do tego przewodnika będziemy używać pierwszej definicji.

Zadaniem wzmacniacza jest pobieranie prądu elektrycznego, wielokrotne powiększanie go, a następnie przesyłanie go do głośnika, tak aby publiczność mogła usłyszeć ulepszoną wersję oryginalnego dźwięku.

To prowadzi nas do drugiego terminu: głośnik. W kontekście systemów nagłośnieniowych pełnym słowem jest "głośnik", który zamienia prąd elektryczny dostarczany przez wzmacniacz, na fale dźwiękowe. Bez głośnika nie byłoby ludzkiego sposobu rozumienia prądów wyrzucanych przez wzmacniacz.

Dystrybucja dźwięku

Istnieje duża różnica między większością systemów nagłośnienia dla klientów indywidualnych a tym, czego potrzebujesz w swoim miejscu pracy. Konfiguracje Hi-Fi dla domu mają na celu skupienie dźwięku w jednej części pomieszczenia, co jest idealne dla małej liczby osób. Jednak sklep detaliczny prawdopodobnie będzie miał klientów wędrujących z miejsca na miejsce w obrębie samego sklepu, nie mówiąc już o ludziach przechodzących obok.

Sposobem na obejście tego celu jest posiadanie co najmniej czterech głośników, z myślą o jak największej poprawie dystrybucji dźwięku. Jest to kluczowe, ponieważ pomaga kontrolować ogólną głośność każdego z głośników bez utraty czystości muzyki. W ten sposób klienci nie są przytłoczeni głośnością, ale muzyka jest wciąż czymś więcej niż tylko niewyraźnym szumem w odległym tle.

Niestety, uzyskanie tego rodzaju wierności dźwięku nie przychodzi tanio. Mimo to, zyskasz dobry zwrot z inwestycji.

W 2020 roku konsumenci będą nosili ze sobą muzykę wszędzie tam, gdzie się udają, a sklep oferujący muzykę dobrej jakości robi bardzo korzystne wrażenie. Właściciele sklepów, którzy mają tylko podstawowy system stereo z kilkoma głośnikami, przegrają z miejscami, które wydają trochę więcej, aby ich klienci czuli się zrelaksowani i mile widziani od momentu, gdy przekroczą próg.

Ta metoda dobrze sprawdza się w kawiarniach, ponieważ hałas ekspresu do kawy zazwyczaj zaostrza się w środowiskach akustycznych, które w inny sposób sprzyjają rozmowie i pracy. Stokrotne połączenie łańcuchowe pozwala nadać każdemu z głośników własny poziom głośności, więc bez względu na to, gdzie znajduje się klient, nie jest on ogłuszony ani przytłoczony przez Twoją muzykę. Sposobem na osiągnięcie tego celu jest zastosowanie wzmacniacza stereofonicznego, który jako funkcja "rec out" pozwala na podłączenie wzmacniacza do wejścia drugiego wzmacniacza - stąd łańcuch stokrotki.

Duża restauracja, lub sklep detaliczny o powierzchni 15.000 stóp kwadratowych, prawdopodobnie skorzystałby na zakupie wielu głośników, które można rozłożyć na tyle daleko, aby rozłożyć dźwięk tak równomiernie, jak to możliwe. Crutchfield sugeruje zainwestowanie w system 70-cio woltowy, aby uniknąć impedancji obciążenia i zapewnić dobrą dystrybucję dźwięku, niezależnie od liczby głośników. Wysoka jakość poszczególnych głośników może być również korzystna, ponieważ dzięki temu te same produkty i systemy mogą być użyteczne również w mniejszych lokalizacjach. Na przykład biliou diner nie będzie potrzebował zestawu doskonale rozmieszczonych głośników, ponieważ żaden klient nie będzie się cieszył, że muzyka dobiega ze wszystkich stron. W zależności od wielkości i maksymalnej pojemności klientów, dwa głośniki mogą być tym, czego potrzebujesz.

Wzmacniacze i głośniki

Jeśli chcesz myśleć o większych rozmiarach, pomocny będzie połączony wzmacniacz i zestaw głośnikowy. Połączenie tych dwóch pozwala na kontrolę przestrzeni i głośności wyjścia dźwiękowego. Konwencjonalna mądrość podpowiada, że głośność od jednego głośnika do drugiego nie powinna się różnić o więcej niż 10 decybeli, a to dobrze sprawdza się w sklepach o powierzchni od 500 stóp kwadratowych aż do 4000 stóp kwadratowych. Restauracje szczególnie skorzystają na tym układzie, ale zależy to w dużej mierze od rodzaju głośników, jakie posiada właściciel. Jeśli zamierzasz posunąć się aż do połączenia wzmacniacza z głośnikami, warto zastanowić się nad wydaniem nieco więcej pieniędzy na zakup przyzwoitych głośników, które zapewnią Twojej firmie lub biuru wysoką jakość dźwięku. Zminimalizuje to liczbę punktów dostępowych audio, które musisz mieć w swojej lokalizacji i pozwoli na równomierne i efektywne skalowanie dźwięku.

Miksery audio

Jeśli cena nie jest czynnikiem, to można pomyśleć o zainwestowaniu we wzmacniacz z cyfrowym przetwarzaniem dźwięku oraz w mikser audio z wieloma wejściami i wyjściami. Miksery audio nazywane są również płytami dźwiękowymi, mikserami dźwięku lub konsolami do miksowania. Jakkolwiek się do nich odnosisz, zadaniem miksera audio jest pobieranie dwóch lub więcej sygnałów audio, mieszanie ich razem (stąd nazwa) i generowanie jednego lub więcej sygnałów wyjściowych. Mikser audio jest jak dyrygent orkiestry, zbierający wszystkie pojedyncze dźwięki i kierujący je w jednym kierunku. Mikser audio filtruje i optymalizuje poziomy dźwięku, dodając korekcję i inne efekty w celu jak najlepszego wzmocnienia dźwięku. Miksery dźwiękowe są podstawą wydarzeń muzycznych na żywo - nie można mieć występu na żywo bez miksera dźwiękowego i kogoś, kto będzie go uruchamiał - ale są one również bardzo przydatne przy nagrywaniu muzyki.

W firmie, posiadanie miksera dźwiękowego jako elementu konfiguracji pozwala na zmianę zarówno stref dźwiękowych, jak i stref głośności. Jest to szczególnie przydatne, gdy masz dużą przestrzeń, na której przez głośniki dociera wiele dźwięków, a do zrównoważenia i ustabilizowania różnych wyjść potrzebny jest mikser. W takich przypadkach nie musisz mieć najdroższych głośników (choć to by nie zaszkodziło); lepszą inwestycją byłby zakup lepszego wzmacniacza, ponieważ zapewniłby on większą kontrolę nad strefami audio w Twojej firmie lub biurze.

Być może najważniejszą sugestią zawartą w tym przewodniku jest to, że należy inwestować w swoje kolumny bardziej niż w cokolwiek innego. Wzmacniacze i miksery audio są ważne i zasługują na należytą uwagę, ale bez względu na to, jak dobre są, zły zestaw głośników cię zawiedzie. Każda lokalizacja biznesowa ma unikalne strefy nacisku, które mają wpływ na poziom głośności odtwarzanej muzyki, a to może być bardzo rozpraszające dla klientów. Lepsze głośniki i lepszy zasięg maksymalizują kontrolę nad tym, jak muzyka brzmi w różnych miejscach w całym sklepie. Optymalizacja odtwarzania muzyki zapewnia klientom lepsze wrażenia i pomaga stworzyć idealną atmosferę dla ogółu społeczeństwa, która pozwoli cieszyć się Twoją firmą.